نوشته شده توسط : فولاد تجارت افلاک

سال نو پیشاپیش مبارک

 

 

 

بهار دلنشین و سالی پر از نیکویی

در آستانه بهار طبیعت و سال نو، با دلی سرشار از امید و آرزو، فرا رسیدن سال نو را به شما تبریک می‌گوییم.

ما در فولاد تجارت افلاک، با یاری و همراهی شما در سال گذشته، گام‌های بلندی در مسیر پیشرفت و تعالی برداشتیم و به دستاوردهای بزرگی نائل آمدیم.

امیدواریم در سال جدید نیز با اتکا به الطاف الهی و همدلی و پشتکار شما، شاهد اتفاقات و دستاوردهای بزرگتر و چشمگیرتری در کنار هم باشیم.

عیدتان پیشاپیش مبارک ✨‍‍‍‍‍‍‍‍‍❤️



:: برچسب‌ها: آهنین افلاک,عید نوروز,فولاد تجارت افلاک,تیرآهن,میلگرد,نبشی و ناودانی,خرید آهن,فروش آهن,محسن کاکولوند,عارف کاکولوند,گالوانیزه ,
:: بازدید از این مطلب : 46
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 29 اسفند 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : فولاد تجارت افلاک

 

تحلیل بازار آهن در هفته چهارم اسفند ماه

کاهش قیمت دلار، ثبات در میلگرد و پروفیل، افت قیمت تیرآهن…
در حالی که به پایان سال نزدیک می‌شویم، بازار آهن در هفته چهارم اسفند ماه شاهد نوساناتی در قیمت‌ها بود.

کاهش قیمت دلار

قیمت دلار در این هفته از 60850 تومان در روز شنبه به 59500 تومان در روز چهارشنبه رسید.

ثبات در میلگرد و پروفیل

با وجود کاهش قیمت دلار، قیمت میلگرد و پروفیل در این هفته روندی ثابت داشت.

افت قیمت تیرآهن

در مقابل، قیمت تیرآهن ذوبی در این هفته با 1 تا 4 درصد کاهش روبرو شد.

معاملات آهن اسفنجی و شمش فولاد

در بورس کالا آهن اسفنجی در روز شنبه با افزایش 4.9 درصد معادل 666 تومان معامله شد و در روز دوشنبه 59.3 درصد از حجم کل عرضه ی شمش های فولادی با قیمت 20892 تومان معامله گردید که نسبت به هفته ی گذشته 265 تومان کاهش داشته.
و اما در روز چهارشنبه نسبت به هفته ی گذشته عرضه ی میلگرد رقابتی نبود. اما تیرآهن ذوب آهن اصفهان تقریبا با 1 تا 4 درصد رقابت معامله شد.

با توجه به نزدیک شدن به پایان سال و تعطیلات پیش رو، انتظار می‌رود که بازار آهن در هفته‌های آینده روندی آرام و بدون نوسان داشته باشد.



:: برچسب‌ها: آهنین افلاک,فولاد تجارت افلاک,تیرآهن,میلگرد,نبشی و ناودانی,خرید آهن,فروش آهن,محسن کاکولوند,عارف کاکولوند,گالوانیزه ,
:: بازدید از این مطلب : 63
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 26 اسفند 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : فولاد تجارت افلاک

تیرآهن یزد یا اصفهان

 

 

بازار آهن و فولاد ایران، میدان نبردی پرهیاهو است که در آن، نام‌های بزرگی برای تصاحب تاج و تخت کیفیت و محبوبیت، به رقابت می‌پردازند. در این میان، دو نام به ‌طور خاص، توجه‌ها را به خود جلب کرده‌اند: تیرآهن یزد و تیرآهن اصفهان هر کدام از این مدعیان، با اتکا به ویژگی‌های منحصر به فرد خود، خواهان جلب نظر مشتریان هستند.

اما کدام تیرآهن، برنده این نبرد خواهد بود؟ در این مقاله، همراه آهنین افلاک باشید تا به بررسی دقیق تفاوت‌های این دو تیرآهن بپردازیم.

تیرآهن اصفهان

بررسی تفاوت تیرآهن یزد و اصفهان

هر دو کارخانه یزد و اصفهان تیرآهن با کیفیت قابل قبولی تولید می‌کنند. تیرآهن یزد از استاندارد ملی ایران (INSO) و تیرآهن اصفهان از استانداردهای DIN آلمان و JIS ژاپن پیروی می‌کند. به طور کلی، کیفیت تیرآهن اصفهان به دلیل استفاده از تجهیزات مدرن‌تر و مواد اولیه باکیفیت‌تر، کمی بالاتر از تیرآهن یزد است.
تیرآهن یزد در سایزهای ۱۴ و ۱۶ و تیرآهن اصفهان در سایزهای ۱۲ تا ۳۰ تولید می‌شود. تنوع سایزبندی تیرآهن اصفهان، انتخاب را برای مهندسان و سازندگان آسان‌تر می‌کند. تیرآهن یزد به دلیل ضخامت بیشتر، وزن سنگین‌تری نسبت به تیرآهن اصفهان با سایز مشابه دارد. این موضوع می‌تواند در برخی پروژه‌ها که وزن سازه حائز اهمیت است، به عنوان یک نقطه ضعف تلقی شود.قیمت تیرآهن یزد به دلیل وزن بیشتر و کیفیت کمی پایین‌تر، از تیرآهن اصفهان ارزان‌تر است. البته قیمت نهایی تیرآهن به عوامل مختلفی مانند سایز، برند، نوسانات بازار و… بستگی دارد.

تیرآهن یزد

ویژگی های تیرآهن یزد

کارخانه تولید تیرآهن یزد، یکی از تولیدکنندگان معروف در این حوزه است که تیرآهن های باکیفیت و متنوعی را در ابعاد مختلف تولید می‌کند. این تیرآهن ها با وجود وزن سبک تر، از کیفیت قابل قبولی برخوردارند و از استاندارد IPE پیروی می‌کنند. تیرآهن یزد در دو سایز 14 و 16 تولید می‌شود و به دلیل قیمت مناسب، گزینه ایده‌آلی برای بسیاری از پروژه های ساختمانی است. البته باید به این نکته توجه کرد که تنوع سایزی این تیرآهن محدود است و وزن آن نیز در مقایسه با تیرآهن اصفهان پایین تر است.

تیرآهن اصفهان - تیرآهن یزد

ویژگی های تیرآهن اصفهان

تیرآهن اصفهان به دلیل کیفیت بالا و تنوع سایزبندی، محبوبیت زیادی در بین مصرف کنندگان دارد. کیفیت بالای این تیرآهن ها به دلیل آلیاژهای به کار رفته در آنهاست و تنوع سایزبندی آنها از سایز 12 تا 30، امکان استفاده از آنها در پروژه های مختلف را فراهم می کند. وزن تیرآهن های اصفهان نسبت به سایر تیرآهن های موجود در بازار بیشتر است و یک آرم اختصاری ESCO روی بال های آنها حک شده است که می توان از آن برای تشخیص تیرآهن اصفهان از سایر تیرآهن ها استفاده کرد.

کارشناس فروش تیرآهن یزد و تیرآهن اصفهان



:: برچسب‌ها: آهنین افلاک,فولاد تجارت افلاک,تیرآهن,میلگرد,نبشی و ناودانی,خرید آهن,فروش آهن,محسن کاکولوند,عارف کاکولوند,گالوانیزه ,
:: بازدید از این مطلب : 66
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 23 اسفند 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : فولاد تجارت افلاک

امروز ۱۹ اسفند در آخرین عرضه آهن اسفنجی ۱۴۰۲، تالار صنعتی بورس کالای ایران میزبان عرضه ۹۵ هزار تن از طرف ۸ شرکت تولیدکننده بود. این میزان عرضه نسبت به هفته گذشته ۳۳/۸ درصد افزایش حجم عرضه را نشان می‌دهد.

امروز ۱۹ اسفند در آخرین عرضه آهن اسفنجی ۱۴۰۲، تالار صنعتی بورس کالای ایران میزبان عرضه ۹۵ هزار تن از طرف ۸ شرکت تولیدکننده بود.این میزان عرضه نسبت به هفته گذشته ۳۳/۸ درصد افزایش حجم عرضه را نشان می‌دهد.

نرخ پایه عرضه آهن اسفنجی برای امروز ۱۲ هزار و ۶۹۳ تومان بود که نسبت به نرخ پایه عرضه هفته گذشته به قیمت ۱۲ هزار و ۵۸۶ تومان حدو ۰/۸ درصد معادل ۱۰۷ تومان رشد دارد. اما در پایان معاملات، میانگین نرخ معامله شده در اثر رقابت به ۱۴ هزار و ۱۱۵ تومان رسید که افزایش حدود ۱۱/۲ درصدی نسبت به نرخ پایه دارد.

نرخ پایانی امروز آهن اسفنجی همچنین نسبت به نرخ پایانی هفته گذشته به قیمت ۱۳ هزار و ۴۴۹ تومان، افزایش ۶۶۶ تومانی دارد.به عبارتی افزایش حجم عرضه نسبت به هفته قبل نه تنها از رقابت خرید برای این کالا کم نکرده بلکه بیشتر هم شده است. این در حالی است که طبق اطلاع‌رسانی‌های صورت گرفته از طرف شرکت‌های فولادی در سامانه کدال، گاز این شرکت‌ها با رفع محدودیت‌ها وصل شده است و فعالیت تولیدی آنها به روال عادی بازگشته است.
حجم تقاضای ثبت شده برای ۹۵ هزار تن عرضه شده نیز ۱۴۲ هزار و ۶۰۰ تن معادل ۱/۵ برابر حجم عرضه ثبت شده است.

جدول و نمودار زیر جزئیات آمار معاملات آهن اسفنجی عرضه شده در تالار صنعتی بورس کالا را به ترتیب از کمترین به بیشترین نرخ معامله شده نشان می‌دهد:

عرضه کننده مقدار عرضه مقدار تقاضا نرخ معامله شده (ریال) درصد تغییر نرخ  
احیاء استیل فولاد بافت ۱۰,۰۰۰ ۱۳,۹۰۰ ۱۳۵,۷۰۴ ۶.۹۱  
احیاء استیل فولاد بافت ۵,۰۰۰ ۷,۰۰۰ ۱۳۷,۹۵۴ ۸.۶۸  
توسعه آهن وفولاد گل گهر ۱۵,۰۰۰ ۲۰,۶۰۰ ۱۳۸,۸۹۵ ۹.۴۲  
آهن و فولاد غدیر ایرانیان ۱۰,۰۰۰ ۱۶,۰۰۰ ۱۴۰,۳۰۷ ۱۰.۵۳  
صنعت فولاد شادگان ۱۰,۰۰۰ ۱۷,۰۵۰ ۱۴۰,۹۵۱ ۱۱.۰۴  
مجتمع فولاد اردکان ۵,۰۰۰ ۹,۵۵۰ ۱۴۲,۸۶۳ ۱۲.۵۵  
سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران ۲۰,۰۰۰ ۲۵,۶۰۰ ۱۴۳,۲۶۳ ۱۲.۸۶  
پارس فولاد سبزوار ۲۰,۰۰۰ ۳۲,۹۰۰ ۱۴۴,۳۴۸ ۱۳.۷۲  

طبق این نمودار، در معاملات امروز محصول آهن اسفنجی در بورس کالا، درصد رقابت و تغییر نرخ نسبت به نرخ پایه بین حدود ۷ درصد تا ۱۳/۷ درصد بوده است.
بدین ترتیب کمترین نرخ معامله شده این محصول به قیمت ۱۳ هزار و ۵۷۰ تومان به ازای هرکیلو بدون محاسبه ارزش افزوده متعلق به شرکت احیا استیل فولاد بافت و بیشترین قیمت به آهن اسفنجیِ پارس فولاد سبزوار با نرخ ۱۴ هزار و ۴۳۸ تومان تعلق دارد.

در این میان کمترین عرضه نیز به مقدار ۵ هزار تن توسط مجتمع فولاد اردکان انجام شد که با رقابت بالایی نرخ پایانی آن ۱۲/۵ درصد بالاتر از نرخ پایه به قیمت ۱۴ هزار و ۲۸۶ تومان معامله شد.

 



:: برچسب‌ها: آهنین افلاک,فولاد تجارت افلاک,تیرآهن,میلگرد,نبشی و ناودانی,خرید آهن,فروش آهن,محسن کاکولوند,عارف کاکولوند,گالوانیزه ,
:: بازدید از این مطلب : 73
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 20 اسفند 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : فولاد تجارت افلاک

در هفته سوم اسفند ماه 1402، بازار آهن و فولاد تحت تاثیر نوسانات قیمت دلار، شاهد فراز و نشیب‌های متعددی بود. در این تحلیل، به بررسی این نوسانات و پیش‌بینی بازار آهن در هفته آینده خواهیم پرداخت.

روند افزایشی قیمت‌ها در ابتدای هفته:

با افزایش قیمت دلار در ابتدای هفته، شاهد افزایش قیمت کلیه مقاطع فولادی بودیم. به طور میانگین، قیمت پروفیل 1800 تومان، میلگرد 900 تومان و تیرآهن ذوبی اصفهان حدود 500 تومان افزایش یافت.

کاهش قیمت آهن اسفنجی:

در روز شنبه، آهن اسفنجی در بورس کالا با کاهش 0.37% معادل 50 تومان معامله شد.

معاملات شمش فولادی:

در روز دوشنبه، 95.6% از حجم کل عرضه ی شمش های فولادی با قیمت 21157 تومان معامله گردید که نسبت به هفته ی پیش 180 تومان افزایش داشت. این افزایش قیمت ناشی از روند صعودی قیمت دلار بود.

میلگرد و تیرآهن:

در روز چهارشنبه، همانند هفته های پیش، رقابت چندانی روی عرضه های میلگرد وجود نداشت. اما تیرآهن علارغم افزایش 1559 تومانی قیمت پایه، همچنان با 5% رقابت معامله شد.
در شنبه ی پیش رو، 87000 هزار تن آهن اسفنجی با قیمت 12693 تومان عرضه خواهد شد که نسبت به هفته ی پیش با افزایش 16 هزار تن حجم عرضه و 107 تومانی قیمت همراه است.

پیش‌بینی بازار در هفته آینده:

قیمت تمامی کالاها از جمله فولاد در هفته آینده ارتباط تنگاتنگی با قیمت دلار خواهد داشت. تیم تحلیل آهنین افلاک احتمال افزایش قیمت دلار را از کاهش آن بیشتر می‌داند.



:: برچسب‌ها: آهنین افلاک,فولاد تجارت افلاک,تیرآهن,میلگرد,نبشی و ناودانی,خرید آهن,فروش آهن,محسن کاکولوند,عارف کاکولوند,گالوانیزه ,
:: بازدید از این مطلب : 72
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 19 اسفند 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : فولاد تجارت افلاک

نائب رئیس انجمن نوردکاران فولادی ایران گفت:
مدیر آگاهی که دنبال منافع ملی است باید بداند در شرایطی که نرخ صادرات محصول نیمه خام (شمش) و نهایی (میلگرد) در کشور برابر است، و خریدار به جای محصول نهایی ما، کالا نیمه خام را با همان قیمت محصول نهایی می خرد، در واقع به دنبال عوض کردن ذائقه تولید ما بوده و در پی این است که یکی از بخش‌های عظیم تولید و اشتغال را در کشور حذف کند.

سیدعلی محمد ابویی مهریزی، نائب رئیس انجمن نوردکاران فولادی ایران و مدیرعامل فولاد بافق، اخیرا درباره طرح مشکلات صنعت فولاد، به ویژه بخش نورد با محسن منصوری، معاون اجرایی رئیس جمهور دیدار داشت.

وی با اشاره به این که این جلسه در مجمع کارآفرینان با حضور معاون رئیس جمهور بود در مورد مسائل کلان مطرح شده در این جلسه گفت: مهمترین موضوع، تاکید بر این بود که دولت در امور تولید باید به جای دخالت، نقش نظارتی داشته باشد. همچنین در تصمیم‌گیری‌هایی که در جهت منافع عمومی است به جای بازیگر، تسهیل‌گر باشد.

نائب رئیس انجمن نوردکاران فولادی ایران در مورد مشکلات شرکت‌های نوردی مطرح شده در این جلسه نیز بیان کرد: متاسفانه برخی از بخش‌ها و معاونت‌های وزارت صمت، نظرات بخش خصوصی را در تصمیم‌گیری‌ها قبول ندارند.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه اکثر افراد فعال در معاونت‌های مربوط به صنعت فولاد، کارشناسان متخصص در این حوزه نیستند، بنابراین تصمیمات غیرتخصصی این وزارت، صدمات جبران‌ناپذیری به نوردکاران وارده کرده است.

وی در این جلسه به عنوان نائب رئیس انجمن نوردکاران فولادی ایران پیشنهاد داده است: در صنعتی مثل زنجیره فولاد که ذی‌نفعان بخش‌های مختلف آن مشترک نبوده و در مواردی تقابل نیز دارند، حاکمیت و دولت باید جلسات تصمیم‌گیری را با حضور تمام ذی نفعان برگزار کند چرا که وقتی تضارب آرای بخش‌های مختلف زنجیره به اشتراک گذاشته شد آن زمان است که مدیر مسئول می‌تواند درست تصمیم‌گیری کند.

مدیرعامل فولاد بافق در ادامه افزود: اگر شورای مدیران سرخود برای بخش خصوصی یا تولیدکننده تصمیم بگیرند و از قبل تصمیمات بدون اطلاعات کافی، کانالیزه شده باشد نتیجه آن ده برابر شدن صادرات مواد خام نسبت به کالای نهایی می‌شود.

او به عنوان نمونه، به بخشنامه رفع تعهد ارزی با نرخ نیما اشاره و خاطر نشان کرد: وقتی نوردکار مواد اولیه مانند شمش را در شرایط رقابتی، با قیمت بالاتر از نرخ جهانی و صادراتی و به عبارتی با نرخ دلار آزاد خریداری می‌کند، بازگشت ارز محصول نهایی آن با نرخ دلار نیمایی و با این اختلاف، یعنی ضرر کارخانه نورد و به تعطیلی کشاندن آن.

ابویی درباره مشکل دیگر نوردکاران در کشور گفت: در حال حاضر رغبتی برای خرید محصول نهایی ایران، در بازار جهانی وجود ندارد؛ از طرفی برای آن از سوی کشورها عوارض تعیین شده است. این درحالی است که برای کالای خامی مثل شمش فولاد، اسلب یا حتی ورق هیچ عوارضی در نظر نمی‌گیرند.

نائب رئیس انجمن نوردکاران فولادی ایران در واکنش به این موضوع که گفته می‌شود، در حال حاضر پتانسیل ارزآوری در زنجیره فولاد برای کشور در بخش فولاد میانی بیشتر از محصول نهایی مانند میلگرد است، گفت: هر شخصی که در این صنعت فعال بوده و این مسئله را مطرح کند، شایستگی مدیریت صنعتی و اقتصادی ندارد.

ابویی در توضیح بیشتر بیان کرد: مدیر آگاهی که دنبال منافع ملی است باید بداند در شرایطی که نرخ صادرات محصول نیمه خام (شمش) و نهایی (میلگرد) در کشور برابر باشد، و خریدار به جای محصول نهایی ما، کالا نیمه خام را که قرار است روی آن هزینه کرده و به کالای نهایی تبدیل کند، در واقع به دنبال عوض کردن ذائقه تولید ما بوده و در پی این است که یکی از بخش‌های عظیم تولید و اشتغال را در کشور حذف کند.

به گفته این فعال صنعتی، وقتی کشوری شمش خام را هم قیمت کالای تکمیلی مانند میلگرد از ما می‌خرد در واقع پروسه تولید کالای تکمیلی از از زنجیره حذف کرده و به جای صادرکننده کالای تکمیلی در آینده نزدیک واردکننده آن خواهد شد.

او همچنین عنوان کرد: چه بسا در حال حاضر نیز کشور عراق بسیاری از دستگاه‌های تولید کالای تکمیلی که در کشور به تعطیلی کشیده شده را خریداری و خود بخش نورد راه انداخته است.

مدیرعامل فولاد بافق به عنوان کسی که هم تولیدکننده شمش و هم میلگرد است، تاکید کرد: مدیری که استراتژی نداشته و به دنبال سود آنی به جای منافع ملی کشور است، دنبال صادرات مواد خام و نیمه خام به جای کالای تکمیلی زنجیره فولاد است.

یکی مواردی که برای توجیه صادرات شمش از کشور مطرح می‌شود این است که تولید مازاد شمش نسبت به نیاز محصولات تکمیلی در کشور وجود دارد. نائب رئیس انجمن نوردکاران فولادی ایران ضمن تکذیب این گفته، تصریح کرد: در حال حاضر در کشور معادل تولید مقاطع شمش ظرفیت تولید میلگرد داریم.

وی با اشاره به اینکه توجیهاتی مثل مازاد تولید، منجر به صادرات ۱۰ برابری سنگ آهن و کنسانتره کشور در یک سال اخیر شده، بیان کرد: با توجه به اینکه مدیران بخش دولتی در بخش صادرات و بازگشت ارز صادراتی نسبت به بخش خصوصی آزادی عمل بیشتری دارند، این موارد را برای توجیه خام فروشی خود مطرح می‌کنند.

نائب رئیس انجمن نوردکاران فولادی ایران با بیان اینکه در اثر تولید فولاد به کشور آلودگی، کاهش منابع آبی و مشکلات زیست محیطی تحمیل شده، صادرات کالای نیمه خامی مانند شمش که انرژی بری بالایی به جای محصول نهایی، غارت منابع ملی است.

ابویی مهریزی در جوابِ این پرسش که اساسا چرا مجوز صادرات این حجم از کالای خام و نیمه خام داده می‌شود، پاسخ داد: سوء مدیریت کشور علت مهم این مسئله است.

مدیرعامل فولاد بافق با اشاره به سخنان رهبری در باب ممانعت از خام‌فروشی در کشور؛ خاطر نشان کرد: در حال حاضر سنگ آهنی صادر می‌شود که محصول نهایی حاصل از آن تا ۴۰۰ درصد سود می‌تواند داشته باشد.

نائب رئیس انجمن نوردکاران فولادی ایران در رابطه با مشکل دیگر نوردکاران بیان کرد: در حال حاضر تولیدکنندگان این بخش مشکل تامین نقدینگی پیدا کرده‌اند و برای تامین نقدینگی باتوجه به انقباضی بودن بانک‌ها، مجبور به خرید شمش اعتباری گران برای دستیابی به نقدینگی و حل مشکل آنی خود، هستند.

او ضمن تایید این که عرضه اعتباری شمش روند بازار را آشفته کرده، در رابطه با عدم عرضه کافه شمش اعتباری در بورس کالا گلایه‌منده بوده و عنوان کرد: عدم عرضه مکفی این کالا باعث شده علاوه بر این که با قیمت بالا خریداری می‌شود، تولیدکننده برای تامین نیاز شمش خود از چند منطقه مختلف کشور شمش خریداری کرده و مجبور به پرداخت هزینه چند کارمزد و کرایه حمل از نقاط مختلف کشور می‌شود.

 



:: برچسب‌ها: آهنین افلاک,فولاد تجارت افلاک,تیرآهن,میلگرد,نبشی و ناودانی,خرید آهن,فروش آهن,محسن کاکولوند,عارف کاکولوند,گالوانیزه ,
:: بازدید از این مطلب : 75
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 16 اسفند 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : فولاد تجارت افلاک

سپری و نبشی

 

 

سپری آهنی یا پروفیل T

سپری و نبشی دو نوع از مقاطع فولادی پرکاربرد در صنعت و ساختمان‌سازی هستند که هر دو برای اتصالات و ساخت مقاطع درب و پنجره به کار می‌روند. با وجود شباهت‌هایی که در کاربرد دارند، تفاوت‌هایی نیز در جزئیات و ویژگی‌های آن‌ها وجود دارد. در این متن به بررسی این دو مقطع، تفاوت‌ها و کاربردهایشان می‌پردازیم.
سپری از بال و جان باریک و بلند تشکیل شده است که به دلیل ظاهر T شکل به آن پروفیل T نیز می‌گویند. این پروفیل‌ها به دو صورت فابریک و پرسی تولید می‌شوند. در روش فابریک، از شمش آهن یا بلوم با حرارت در کوره و عبور از قفسه‌های نورد میانی، سپری تولید می‌شود. در روش پرسی، تیرآهن را از وسط به صورت طولی برش می‌دهند و سپری مورد نظر را تولید می‌کنند.

کاربردهای سپری

سپری، با آن مقطع T شکل، کاربردهای فراوانی در صنعت و ساختمان‌سازی دارد. از اتصال پل‌ها به ستون‌ها گرفته تا ساخت اسکلت گلخانه‌ها و درب و پنجره، ردپای سپری را می‌توان دید. در ساخت ستون و خرپا، سقف‌های شیشه‌ای و سازه‌های فلزی نیز از این مقطع پرکاربرد استفاده می‌شود. سقف‌های کاذب و نماکاری خشک یا خشکه‌چینی، از دیگر کاربردهای سپری هستند که نشان از تنوع و کارایی این محصول دارد.

سپری

ابعاد سپری

ابعاد سپری ها شامل ضخامت، طول و عرض لبه های آن است. اندازه لبه سپری ها که بر حسب میلیمتر می باشد، یکی از معیارهای نام گذاری این پروفیل ها است. به عنوان مثال، سپری نمره 10 دارای لبه ای به ضخامت 100 میلیمتر است. ضخامت سپری ها معمولاً بین 0.9 تا 2.5 میلیمتر بوده و طول استاندارد آن ها 6 تا 12 متر است. البته، سپری ها در طول های دیگر نیز بر حسب تقاضا تولید می شوند.
از نظر شکل ظاهری، سپری ها به دو نوع لبه گرد و لبه تیز تقسیم می شوند. سپری های لبه گرد در اندازه های 30 تا 140 میلیمتر و سپری های لبه تیز در اندازه های 20 تا 40 میلیمتر تولید می شوند.
وزن و ابعاد سپری ها بر حسب کارخانه تولید کننده آن ها متفاوت می باشد. کارخانه های مختلفی مانند شکفته، جهان پروفیل پارس، صدرا پروفیل و… در زمینه تولید سپری ها فعالیت دارند. تفاوت در وزن و ابعاد سپری ها، قیمت آن ها را نیز تحت تاثیر قرار می دهد.
در نهایت، انتخاب نوع سپری مناسب به عوامل مختلفی مانند نوع کاربری، ضخامت، طول و عرض لبه و همچنین کارخانه تولید کننده آن بستگی دارد.

نبشی یا پروفیل L

نبشی مقطعی L شکل است که به دو روش نورد گرم و نورد سرد تولید می‌شود. نبشی‌های ساختمانی در سایزهای مختلف برای مصارف گوناگون مانند اتصال تیرآهن‌ها به بیم‌های باربر، ستون‌ها به صفحات در فوندانسیون، و پل‌ها به ستون‌ها و ساخت ستون و خرپا به کار می‌روند.

نبشی

ابعاد نبشی

اندازه بال‌ها و ضخامت، دو فاکتور بسیار مهم در تعیین ابعاد و مشخصات نبشی هستند. سایز نبشی‌ها از 2 تا 20 در بازار موجود است. این محصولات یا در کارخانه‌های داخلی مانند ذوب آهن اصفهان، شکفته، نستا، سپاهان اصفهان و فایکو تولید می‌شوند و یا از کشورهای چین، روسیه و اوکراین وارد می‌شوند. تولید نبشی بر اساس استانداردهای مختلفی از جمله DIN EN 10056-1، ASME S1-36 و ASTM A 36 انجام می‌شود.

انواع نبشی

 

تفاوت‌های نبشی و سپری

خمش‌پذیری: سپری نسبت به نبشی خمش‌پذیری کمتری دارد.
اتصالات: به دلیل خمش‌پذیری کم، سپری در اتصالات مشکلاتی دارد.
شکل ظاهری: سپری T شکل و نبشی به دو شکل V و L است.
ابعاد: سپری ابعاد مشخصی دارد ولی نبشی می‌تواند بال‌های مساوی یا نامساوی داشته باشد.
کاربرد: سپری برای اتصال دو وجه و نبشی برای ایجاد پایه قوی‌تر به کار می‌رود.
اتصالات قوی: در اتصالات قوی‌تر از سپری استفاده می‌شود و یا با اتصال دو نبشی به یکدیگر، پایه قوی‌تر ایجاد می‌کنند.

سپری و نبشی دو مقطع فولادی پرکاربرد با شباهت‌ها و تفاوت‌هایی هستند. هر کدام در کاربردهای خاص خود مزایایی دارند. انتخاب نوع مقطع مناسب به نیاز و شرایط پروژه بستگی دارد.
برای اطلاع از قیمت نبشی و قیمت سپری، با کارشناسان آهنین افلاک تماس بگیرید.

کارشناس نبشی و ناودونی



:: برچسب‌ها: آهنین افلاک,فولاد تجارت افلاک,تیرآهن,میلگرد,نبشی و ناودانی,خرید آهن,فروش آهن,محسن کاکولوند,عارف کاکولوند,گالوانیزه ,
:: بازدید از این مطلب : 85
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 13 اسفند 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : فولاد تجارت افلاک

 

تحلیل بازار آهن – هفته دوم اسفند ماه

با سلام و درود

با تحلیل هفته دوم اسفند ماه همراه ما باشید.

هفته گذشته شاهد افزایش 2 هزار تومانی قیمت دلار از 57 هزار تومان به 59 هزار تومان بودیم. بازار آهن نیز تحت تاثیر این افزایش قیمت، از روز شنبه با وجود تعطیلی، روند افزایشی خود را آغاز کرد و تا پایان هفته ادامه داد.

به طور میانگین، قیمت پروفیل 1400، میلگرد 700 و تیرآهن های ذوب آهن اصفهان 2000 تومان افزایش یافت.

در روز شنبه، آهن اسفنجی با 9.25 درصد رقابت و 1143 تومان افزایش قیمت نسبت به هفته قبل معامله شد. در روز دوشنبه نیز 90.1 درصد از کل حجم عرضه های شمش با میانگین افزایش قیمت 390 تومان به فروش رسید. و روز چهارشنبه، اکثر عرضه های میلگرد در قیمت پایه و بدون رقابت معامله شدند، اما کلیه ی عرضه های میلگرد و تیرآهن ذوب آهن با 8 الی 22 درصد رقابت به فروش رسیدند. بیشترین رقابت مربوط به تیرآهن 20 ذوب آهن با 222.24 درصد رقابت بود.

نگاهی به بورس کالا

برای روز شنبه پیش رو، 71 هزار تن آهن اسفنجی با قیمت 12586 تومان عرضه خواهد شد. این عرضه با 44 هزار تن کاهش حجم عرضه و 231 تومان افزایش قیمت همراه است. کاهش حجم عرضه ناشی از قطع گاز کارخانه ها می باشد.

همچنین پیش بینی می شود تیرآهن های سنگین ذوب آهن همانند تیرآهن های سبک با رقابت معامله شوند.

پیش بینی تیم آهنین افلاک برای هفته آینده:

با توجه به قطع گاز کارخانه های آهن اسفنجی و عرضه کنندگان مواد اولیه فولاد، کاهش حجم عرضه آهن اسفنجی در روز شنبه و احتمال افزایش قیمت دلار، پیش بینی می شود که بازار آهن در هفته آینده روند افزایشی داشته باشد.



:: برچسب‌ها: آهنین افلاک,فولاد تجارت افلاک,تیرآهن,میلگرد,نبشی و ناودانی,خرید آهن,فروش آهن,محسن کاکولوند,عارف کاکولوند,گالوانیزه ,
:: بازدید از این مطلب : 77
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 12 اسفند 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : فولاد تجارت افلاک

پروفیل Z

پروفیل Z نوعی پروفیل باز با مقطع Z انگلیسی است که در ضخامت ها و ارتفاع های مختلف تولید می شود. این پروفیل به دلیل تنوع و کاربردهای فراوان، از محبوبیت بالایی در صنایع مختلف برخوردار است.

کاربردهای پروفیل Z

سقف: پروفیل Z به طور گسترده در سقف سالن های بزرگ، سوله ها، انبارها و پارکینگ ها به عنوان تیرچه و پروفیل های فرعی مورد استفاده قرار می گیرد.
ستون: از پروفیل Z می توان در ساخت ستون های مقاطع مرکب استفاده کرد. به دلیل افزایش تعداد طبقات و وزن ساختمان ها، ستون ها از دو یا چند پروفیل ترکیبی ساخته می شوند.
قاب درب و پنجره: پروفیل Z با نام فولاد با پوشش ضد رطوبت نیز شناخته می شود و به همین دلیل در ساخت چارچوب درب های چوبی، ام دی اف و قاب دور پنجره کاربرد دارد.
صنایع دیگر: پروفیل Z در ساخت قفسه های فلزی، ریل ها، پایه های میز و صندلی و دیگر مصارف صنعتی نیز کاربرد دارد.

 

انواع پروفیل Z

پروفیل Z ساده: این نوع پروفیل بدون لبه و ساده است و برای مصارف عمومی مانند سقف سازی و قاب سازی کاربرد دارد.
پروفیل Z لبه دار: این نوع پروفیل دارای لبه هایی در طرفین است که به افزایش مقاومت و استحکام آن کمک می کند. از پروفیل Z لبه دار در ساخت ستون ها و تیرچه ها استفاده می شود.
پروفیل Z پرچ دار: این نوع پروفیل دارای سوراخ هایی در طول خود است که برای اتصال به سایر قطعات با استفاده از پرچ به کار می رود.

پروفیل z

مزایای استفاده از پروفیل Z

مقاومت بالا: پروفیل Z به دلیل مقطع خاص خود، از مقاومت بالایی در برابر خم شدن و پیچش برخوردار است.
وزن کم: پروفیل Z به دلیل ضخامت کم، وزن سبکی دارد و به همین دلیل حمل و نقل و نصب آن آسان است.
تنوع: پروفیل Z در ضخامت ها، ارتفاع ها و انواع مختلف ورق تولید می شود و به همین دلیل برای مصارف مختلف مناسب است.
قیمت مناسب: پروفیل Z در مقایسه با سایر مقاطع فولادی، قیمت مناسب تری دارد.

پروفیل Z به دلیل تنوع، مزایا و کاربردهای فراوان، از پروفیل های پرکاربرد در صنعت ساختمان و دیگر صنایع است.
برای اطلاعات بیشتر و خرید پروفیل می توانید با کارشناسان ما در تماس باشید.



:: برچسب‌ها: آهنین افلاک,فولاد تجارت افلاک,تیرآهن,میلگرد,نبشی و ناودانی,خرید آهن,فروش آهن,محسن کاکولوند,عارف کاکولوند,گالوانیزه ,
:: بازدید از این مطلب : 84
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 10 اسفند 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : فولاد تجارت افلاک

غول های پروفیل ایران - پروفیل

 

 

صنعت پروفیل در ایران با اتکا به تکنولوژی روز دنیا، طیف گسترده‌ای از محصولات را برای مصارف صنعتی و ساختمانی به بازار عرضه می‌کند. در این میان، تعدادی از کارخانه‌ها با تکیه بر سابقه درخشان، کیفیت ممتاز و تنوع محصولات، به عنوان غول‌های این صنعت شناخته می‌شوند.

معرفی برترین تولیدکنندگان پروفیل:

1. جهان پروفیل پارس

جهان پروفیل پارس با سابقه‌ای بیش از 4 دهه، در صدر تولیدکنندگان پروفیل و قوطی فولادی در ایران قرار دارد. تنوع محصولات، کیفیت بالا و ظرفیت تولید انبوه، این شرکت را به گزینه‌ای محبوب در بازار داخلی و خارجی تبدیل کرده است.

تاسیس در سال ۱۳۶۱ با ظرفیت اسمی ۴۷۶ هزار تن محصولات فولادی
تولید قوطی و پروفیل با سطح مقطع مربع و مستطیل
تامین نیاز بازارهای داخلی و خارجی
سابقه درخشان و نامی نیک در صنعت پروفیل

شرکت جهان پروفیل پارس - پروفیل

2. کارخانجات نورد لوله یاران

متخصص در تولید انواع لوله و پروفیل، با تمرکز بر کیفیت و قیمت مناسب، سهم قابل توجهی از بازار را به خود اختصاص داده است. تنوع ابعاد و مقاطع پروفیل‌های ساختمانی و صنعتی، این شرکت را به انتخابی ایده‌آل برای طیف وسیعی از پروژه‌ها تبدیل کرده است.

آغاز فعالیت در سال ۱۳۸۳ با ظرفیت 105 هزار تن در سال
تولید انواع قوطی با سطح مقطع مربع و مستطیل
تولید پروفیل‌های ساختمانی با کیفیت بالا
تمرکز تخصصی بر تولید لوله و پروفیل

شرکت کارخانجات نورد لوله یاران - لوله - پروفیل

3. پروفیل صابری:

با بهره‌گیری از تکنولوژی روز دنیا و نوآوری در تولید، طیف وسیعی از پروفیل‌های مربعی، مستطیلی، در و پنجره و طرح‌دار را به بازار عرضه می‌کند. امکان سفارشی‌سازی محصولات، این شرکت را به گزینه‌ای منحصر به فرد برای نیازهای خاص مشتریان تبدیل کرده است.

استفاده از تکنولوژی و ابزارآلات روز دنیا
تولید انواع پروفیل مربعی، مستطیلی، در و پنجره و طرح‌دار
امکان سفارشی‌سازی محصولات
تنوع بی‌نظیر در تولید پروفیل

شرکت پروفیل صابری - پروفیل

4. گروه صنعتی تهران شرق:

با تمرکز بر تولید انبوه و قیمت رقابتی، در زمره بزرگترین تولیدکنندگان پروفیل‌های مربع، مستطیل و باز قرار دارد. تنوع محصولات و ظرفیت تولید بالا، این شرکت را به انتخابی مناسب برای پروژه‌های بزرگ تبدیل کرده است.

آغاز فعالیت در سال ۱۳۸۶ با ظرفیت 30 هزار تن
افزایش ظرفیت تولید به 220 هزار تن در سال
تولید انواع پروفیل‌های مربع، مستطیل و با مقطع باز
رشد سریع و چشمگیر در صنعت پروفیل

گروه صنعتی تهران شرق - پروفیل

5. صنایع فولاد هیربد زرندیه:

با اتکا به تکنولوژی‌های نوین و ظرفیت تولید 2.5 میلیون تن در سال، به یکی از غول‌های صنعت فولاد ایران تبدیل شده است. پروفیل‌های مربع، مستطیل و در و پنجره با کیفیت بالا، از جمله محصولات این شرکت هستند.

بهره‌برداری در سال ۱۳۹۱ در شهرک صنعتی مامونیه
ظرفیت تولید 2.5 میلیون تن انواع محصولات فولادی
تولید انواع پروفیل مربع، مستطیل و در و پنجره
تنوع گسترده در ابعاد و ضخامت پروفیل

صنایع فولاد هیربد زرندیه - پروفیل

6. کارخانجات نورد پروفیل ساوه:

پعلاوه بر تولید انبوه لوله و پروفیل در ابعاد و انواع مختلف، در زمینه تولید مقاطع فلزی، سیم و کابل و سازه‌های فلزی نیز فعالیت دارد. تنوع محصولات و خدمات، این شرکت را به یک تامین‌کننده جامع برای پروژه‌های عمرانی تبدیل کرده است.

بهره‌برداری در سال ۱۳۹۱ در شهرک صنعتی مامونیه
ظرفیت تولید 2.5 میلیون تن انواع محصولات فولادی
تولید انواع پروفیل مربع، مستطیل و در و پنجره
تنوع گسترده در ابعاد و ضخامت پروفیل

کارخانجات نورد پروفیل ساوه - پروفیل

علاوه بر این غول‌های صنعت پروفیل، شرکت‌های دیگری مانند بهفلز سپاهان، صنایع نورد یزد، صدرا پروفیل تهران و پروفیل نیکان اصفهان نیز با تکیه بر کیفیت و تنوع محصولات، در این عرصه رقابت می‌کنند.

انتخاب پروفیل مناسب:

با شناخت برترین تولیدکنندگان پروفیل و ویژگی‌های محصولات آنها، می‌توانید با در نظر گرفتن نیاز پروژه خود، بهترین انتخاب را داشته باشید.

نکاتی که در انتخاب پروفیل باید به آنها توجه کنید:
نوع کاربرد پروفیل (صنعتی یا ساختمانی)
ابعاد و مقطع مورد نیاز
ضخامت و وزن پروفیل
نوع و کیفیت مواد اولیه
برند و سابقه تولیدکننده
قیمت و شرایط گارانتی

با اتکا به اطلاعات این مقاله و بررسی دقیق، می‌توانید با اطمینان خاطر پروفیل مورد نیاز خود را از برترین تولیدکنندگان ایرانی تهیه کنید.
برای خرید پروفیل می توانید به سایت آهنین افلاک مراجعه کنید یا همین الان با کارشناس های آهنین افلاک برای مشاوره رایگان تماس بر قرار کنید.



:: برچسب‌ها: آهنین افلاک,فولاد تجارت افلاک,تیرآهن,میلگرد,نبشی و ناودانی,خرید آهن,فروش آهن,محسن کاکولوند,عارف کاکولوند,گالوانیزه ,
:: بازدید از این مطلب : 73
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 7 اسفند 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : فولاد تجارت افلاک

تحلیل بازار آهن - هفته اول اسفند ماه 1402

هفته اول اسفند ماه 1402 با نوسانات جزئی دلار آغاز شد و ثبات نسبی در بازار آهن تا پایان روز چهارشنبه دوم اسفند ماه حاکم بود. اما اواخر وقت چهارشنبه، تقاضا برای محصولات آهنی افزایش یافت و اکثر کارخانه ها فروش با تایید زدن یا به طور کامل فروش خود را بستند.

قیمت آهن اسفنجی و شمش فولاد

قیمت معاملات آهن اسفنجی در روز شنبه با افزایش 2.7 درصدی (معادل 345 تومان) نسبت به هفته قبل روبرو شد. روز دوشنبه نیز 89.5 درصد از کل میزان شمش عرضه شده در بورس با قیمت 20594 تومان معامله شد که 2 دهم درصد (معادل 40 تومان) کمتر از هفته قبل بود.

ثبات نسبی در معاملات میلگرد و تیرآهن

به جز تیر 20 ذوب آهن که روز چهارشنبه با رقابت 19.4 درصدی همراه بود، معاملات میلگرد و تیرآهن در این هفته نسبت به هفته قبل نسبتا ثابت بود و تغییر چندانی نداشت.
پیش بینی ما برای تیرآهن ها این است که تیرآهن های سنگین ذوب آهن با رقابت معامله خواهند شد. هرچند پیش بینی دقیق بازار در این روزها کار دشواری است، اما تیم آهنین افلاک بازار هفته آینده را نسبتا افزایشی پیش بینی می کند.

نکات قابل توجه:
افزایش تقاضا برای محصولات آهنی در اواخر هفته
ثبات نسبی در معاملات میلگرد و تیرآهن
پیش بینی بازار افزایشی برای هفته آینده

برای اطلاعات بیشتر و دریافت تحلیل های هفتگی بازار آهن، به وبسایت و کانال تلگرام آهنین افلاک مراجعه کنید.
آهنین افلاک، یک خرید بدون واسطه



:: برچسب‌ها: آهنین افلاک,فولاد تجارت افلاک,تیرآهن,میلگرد,نبشی و ناودانی,خرید آهن,فروش آهن,محسن کاکولوند,عارف کاکولوند,گالوانیزه ,
:: بازدید از این مطلب : 89
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 5 اسفند 1402 | نظرات ()